"SZKOŁA TO NASZ WSPÓLNY DOM..."

- J. W. Dawid -

www: http://spww.dabrowka.net.pl, http://spwszebory.edu.pl

Dyrektor - Małgorzata Szczepanik, tel: 515-788-563

Wycieczka do Torunia

(Zam: 16.12.2011 r., godz. 23.13)
zwiedzanie miasta genialnego astronoma...
14 grudnia 2011r. uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej im. Adeli Goszczyńskiej uczestniczyli w jednodniowej wycieczce do Torunia pod opieką p. Pawła Roguskiego oraz p. Hanny Sobczak. Wcześnie rano wszyscy wycieczkowicze stawili się przed szkołą i tuż przed godziną 6 rano byliśmy już w drodze. Wszystkim dopisywały świetne humory, mimo konieczności skrócenia snu tego dnia. Podczas podróży podziwialiśmy przydrożne miejscowości, miasta oraz z niecierpliwością oczekiwaliśmy upragnionego Torunia. Pogoda dopisała i była świetna do zwiedzania. Już na miejscu okazało się, że tego dnia nie tylko nasza szkoła wybrała się na zwiedzania ciekawych miejsc w Toruniu. Około godziny 9 byliśmy w Toruniu, gdzie spotkaliśmy się z naszym miejscowym przewodnikiem, p. Wojciechem, który okazał się świetnym znawcą Torunia oraz chętnie odpowiadał na każde, nawet banalne pytania. Pierwszym punktem wycieczki była Motoarena Toruń im. Mariana Rosego. Stadion został niedawno wybudowany i czuliśmy się jak na otwarciu obiektu, ponieważ nie nosił on żadnych oznak zużycia. Nasz przewodnik opowiedział nam wiele ciekawych informacji dotyczących sportu żużlowego i wyglądu stadionu podczas wyścigów. Następnym punktem naszego zwiedzania było miasto Toruń. Zaczęliśmy od starej części Torunia, a następnie przeszliśmy do nowej. Podziwialiśmy piękne kościoły, budynki, rynek miasta, Kościół św. Janów, Ratusz, Krzywą Wieżę, dawne bramy wjazdowe do miasta oraz wiele, wiele innych ciekawych miejsc. Po szybkim spacerze zawitaliśmy w Domu Mikołaja Kopernika, gdzie obecnie mieści się muzeum z wieloma izbami wypełnionymi pamiątkami z czasów sławnego naukowca. W muzeum obejrzeliśmy także makietę oraz projekcję filmu przedstawiającego Toruń za czasów Mikołaja Kopernika. Po projekcji udaliśmy się do Planetarium, gdzie podziwialiśmy doskonały seans o planetach układu słonecznego. Sala Orbitarium, którą zwiedziliśmy po Planetarium, to wystawa. Z pulpitów, rozmieszczonych wokół okazałego modelu sondy Cassini, uczniowie mogli sterować jej urządzeniami, a także sprawdzić do czego służą. Na zawieszonych ekranach można wyświetlić krótkie animacje komputerowe i prześledzić losy innych misji kosmicznych oraz poznać bliżej planety Układu Słonecznego. Po ogromnej dawce wrażeń ruszyliśmy w miasto, aby zaopatrzyć się w niezbędne pamiątki i oczywiście toruńskie pierniki. Na zakończenie wycieczki zwiedziliśmy Dom Żywego Piernika, gdzie we wspaniałej atmosferze i zgodnie z prastarą tradycją poznaliśmy tajniki wypieku piernika, każdy z nas miał okazję wypiec swój własny pamiątkowy piernik. Pomimo napiętego programu dnia byliśmy w świetnych nastrojach i wszyscy jednogłośnie przyznaliśmy, że Toruń to piękne miasto, a jeden dzień by zwiedzić wszystko to za mało…

więcej zdjęć w galerii:
Wycieczka do Torunia

Statystyka strony

Strona oglądana: 703 razy.

Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /lib/sql.class.php on line 36

Rejestr zmian

Wytworzył:brak danych, data: brak danych r., godz. brak danych