"SZKOŁA TO NASZ WSPÓLNY DOM..."

- J. W. Dawid -

www: http://spww.dabrowka.net.pl, http://spwszebory.edu.pl

Dyrektor - Małgorzata Szczepanik, tel: 515-788-563

WYCIECZKA KLAS IV-VI

(Zam: 11.07.2017 r., godz. 12.56)
Zamość - Zwierzyniec - Lublin
W dniach 12 – 14 czerwca 36 uczniów z klas IV-VI wyruszyło na trzydniową wycieczkę. Pierwszym punktem zwiedzania było piękne miasto Zamość. Z zaciekawieniem słuchaliśmy przewodnika opowiadającego o założycielu miasta Janie Zamoyskim hetmanie wielkim koronnym Rzeczypospolitej Obojga Narodów, który dzięki włoskiemu architektowi Bernardo Morando urzeczywistnił marzenie o renesansowym mieście. Niezwykłość i unikalność przestrzeni Zamościa urzeka do dziś, o czym świadczy wpisanie zamojskiego Starego Miasta na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Zmęczeni, ale kulturalnie usatysfakcjonowani udaliśmy się do pobliskich Kalinowic na nocleg. We wtorek rano czekały na nas przyrodnicze niespodzianki. Udaliśmy się do Zwierzyńca - siedziby Ordynacji Zamojskiej, gdzie wysłuchaliśmy historii miejsca i zwiedziliśmy kościół „Na wyspie” oraz budynki Zarządu Ordynacji. Następnie z zachwytem podziwialiśmy piękno Roztoczańskiego Parku Narodowego spacerując ścieżką edukacyjną na Bukową Górę. Dzięki dydaktycznym zdolnością naszego przewodnika pana Artura oraz zgodnie z przymiotnikiem „edukacyjna” poszerzaliśmy także wiedzę o ekosystemie lasu. Po sporej dawce świeżego powietrza oraz pikniku na Bukowej Górze pojechaliśmy nad Stawy Echo, gdzie w rezerwacie podziwialiśmy koniki polskie. Dzień zakończyliśmy wspinaczką w parku linowym. W hotelu czekała nas jeszcze jedna atrakcja – integracyjne ognisko. Ostatniego dnia wycieczki zwiedziliśmy Lublin oraz Skansen Wsi Lubelskiej, gdzie mogliśmy z bliska obejrzeć dziewiętnastowieczne domy i zagrody. W drodze powrotnej uczniowie mogli sprawdzić swoją pamięć, biorąc udział w quizie na temat miejsc i atrakcji wycieczki. Jak się okazało nasi opiekunowie od pierwszego dnia wyjazdu wymyślali pytania. Quiz poprowadziła pani Agnieszka, która już po raz kolejny przygotowała dla nas tak ciekawą wycieczkę.

Statystyka strony

Strona oglądana: 321 razy.

Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /lib/sql.class.php on line 36