"SZKOŁA TO NASZ WSPÓLNY DOM..."

- J. W. Dawid -

www: http://spww.dabrowka.net.pl, http://spwszebory.edu.pl

Dyrektor - Małgorzata Szczepanik, tel: 515-788-563

POZNAJEMY WARMIĘ I MAZURY

(Zam: 02.06.2016 r., godz. 23.30)
wycieczka uczniów klas IV-VI
Tuż przed długim weekendem uczniowie klas IV-VI postanowili nabywać wiedzę i umiejętności w otoczeniu bardziej atrakcyjnym niż sale lekcyjne. Nasze postanowienie wsparła Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Dąbrówce, która sfinansowała część sportową naszej wycieczki. W poszukiwaniu krajobrazów sprzyjających wchłanianiu wiedzy dotarliśmy na Warmię i Mazury. Naszymi przewodnikami po tym zasobnym w turystyczne atrakcje regionie byli zaprzyjaźnieni z naszą szkołą przewodnicy TTPIK państwo Agnieszka i Artur Ponikiewscy.
Pierwszym punktem naszej wycieczki był Olsztynek i Huta Szkła Artystycznego. Z niedowierzaniem oglądaliśmy z jaką łatwością i precyzją pracownicy huty wytwarzają prawdziwe szklane „cacka”. Wystarczyło kilka szybkich ruchów, by z bezkształtnej gorącej kuli szkła powstał ślimak, sowa czy łabędź. Uczniowie, którzy uważnie słuchali i mieli szczęście, wygrali w szybkim konkursie wiedzy piękne szklane ozdoby.
Po artystycznych wrażeniach udaliśmy się do Olsztyna – stolicy Warmii i Mazur. Spacer po Starym Mieście w towarzystwie Pani Agnieszki, która pięknie opowiadała o jego historii, nie szczędząc anegdot i legend był czystą przyjemnością. Zwiedziliśmy także Muzeum Nowoczesności mieszczące się w XIX wiecznym tartaku.
Po pierwszym dniu pełnym wrażeń zmęczeni, ale zadowoleni dotarliśmy do Mrągowa, gdzie w hotelu „Polonez” regenerowaliśmy siły przed drugim dniem wycieczki.
We wtorek po śniadaniu kolejne krajoznawcze podboje zaczęliśmy od Sanktuarium Maryjnego w Świętej Lipce. Tym razem to pan Artur ciekawie i wyczerpująco opowiadał zarówno o historii powstania Sanktuarium, jak i o architekturze Bazyliki zwanej „Perłą Baroku”. Niezapomnianych wrażeń muzycznych dostarczył nam także koncert organowy.
Ze Świętej Lipki udaliśmy się do Reszla, gdzie zwiedziliśmy XIV-wieczny zamek biskupów warmińskich. Następnie odbyliśmy pełen historycznych ciekawostek spacer po Wilczym Szańcu – wojennej kwaterze Adolfa Hitlera, gdzie miał miejsce słynny, lecz nieudany zamach. Przed powrotem spędziliśmy aktywnie czas w Ekomarinie – na nowoczesnym placu zabaw położonym nad brzegiem jeziora Czos w Mrągowie.
Po powrocie do hotelu wymienialiśmy się wrażeniami turystycznymi przy ognisku i muzyce.
Ostatniego dnia naszej wycieczki udaliśmy się do Kosewa, gdzie nad jeziorem Kuc, znajduje się stacja badawcza PAN, która prowadzi fermę jeleniowatych. W naturalnych warunkach pasą się tu stada jeleni i danieli. Są też sarny, muflony, konie Przewalskiego oraz kozy i króliki.
Ostatnim punktem wycieczki był park linowy w Spychowie, gdzie mogliśmy wykazać się naszą fizyczną zręcznością, ale także odwagą w pokonywaniu własnych słabości.
Wycieczka dostarczyła nam niezapomnianych wrażeń, będąc jednocześnie wspaniałą lekcją języka polskiego, historii, plastyk, muzyki, przyrody i wychowania fizycznego.

Statystyka strony

Strona oglądana: 388 razy.

Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /lib/sql.class.php on line 36