"Cukierki"; "Czyste powietrze wokół nas"
(Zam: 11.03.2015 r., godz. 10.51)programy profilaktyczne realizowane w oddziałach przedszkolnych
W II semestrze oddziały przedszkolne realizowały następujące programy profilaktyczne.
W oddziale 5-latków został zrealizowany program przedszkolnej edukacji antytytoniowej „Czyste powietrze wokół nas”. Głównym celem programu było nabywanie przez dzieci umiejętności zachowań asertywnych, gdy dorośli palą przy nich tytoń. W lutym, w ramach programu odbywały się zajęcia warsztatowe.
1. Wycieczka – ukierunkowanie uwagi dziecka na źródła i rodzaje dymów poprzez obserwacje w środowisku.
2. Pogadanka na temat co i dlaczego dymi? Wykonanie i omówienie prac.
3. Jak się czujemy, gdy dymi papieros – zwiększenie wiedzy dotyczącej szkodliwości dymu papierosowego.
4. Co się dzieje, gdy ludzie palą papierosy? Historia podróży Dinka pociągiem. Zabawa przy piosence o Dinku.
5. Jak unikać dymu papierosowego? – kształcenie umiejętność radzenia sobie w sytuacjach, gdy inni palą przy nas.
Na zakończenie programu dzieci wykonały pracę plastyczną „Czyste powietrze wokół nas-bez papierosów piękniejszy byłby świat!” Wszystkim dzieciom wręczono dyplomy, podziękowano za udział, a prace wyeksponowano na gazetce klasowej.
W oddziale przedszkolnym sześciolatków został zrealizowany program profilaktyczny „Cukierki”, którego celem było:
• przybliżenie dzieciom podstawowych informacji na temat środków uzależniających i zagrożeń z nimi związanych,
• rozwijanie samodzielnego i twórczego myślenia,
• kształtowanie umiejętności troski o własne bezpieczeństwo w relacjach z innymi,
• nauka postaw asertywnych względem osób nieznajomych,
• rozwijanie u dzieci postawy szacunku i zaufania do szkolnego personelu pedagogicznego i technicznego, jak i innych osób mogących udzielić wsparcia w problemach pojawiających się na terenie szkoły.
Dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach. Z zainteresowaniem wysłuchały bajki przewodniej programu autorstwa Agnieszki Grzelak. Chętnie dzieliły się swoimi spostrzeżeniami i wiedzą. Z zaangażowaniem brały udział w proponowanych zabawach. Uczyły się odmawiać, poznawały niektóre możliwości radzenia sobie w sytuacjach zagrożenia, ogrywały scenki dramowe. Na zakończenie programu dzieci wykonały pracę plastyczną pt. „Dziękuję, od nieznajomych nic nie biorę”, otrzymały również pamiątkowe dyplomy.
W oddziale 5-latków został zrealizowany program przedszkolnej edukacji antytytoniowej „Czyste powietrze wokół nas”. Głównym celem programu było nabywanie przez dzieci umiejętności zachowań asertywnych, gdy dorośli palą przy nich tytoń. W lutym, w ramach programu odbywały się zajęcia warsztatowe.
1. Wycieczka – ukierunkowanie uwagi dziecka na źródła i rodzaje dymów poprzez obserwacje w środowisku.
2. Pogadanka na temat co i dlaczego dymi? Wykonanie i omówienie prac.
3. Jak się czujemy, gdy dymi papieros – zwiększenie wiedzy dotyczącej szkodliwości dymu papierosowego.
4. Co się dzieje, gdy ludzie palą papierosy? Historia podróży Dinka pociągiem. Zabawa przy piosence o Dinku.
5. Jak unikać dymu papierosowego? – kształcenie umiejętność radzenia sobie w sytuacjach, gdy inni palą przy nas.
Na zakończenie programu dzieci wykonały pracę plastyczną „Czyste powietrze wokół nas-bez papierosów piękniejszy byłby świat!” Wszystkim dzieciom wręczono dyplomy, podziękowano za udział, a prace wyeksponowano na gazetce klasowej.
W oddziale przedszkolnym sześciolatków został zrealizowany program profilaktyczny „Cukierki”, którego celem było:
• przybliżenie dzieciom podstawowych informacji na temat środków uzależniających i zagrożeń z nimi związanych,
• rozwijanie samodzielnego i twórczego myślenia,
• kształtowanie umiejętności troski o własne bezpieczeństwo w relacjach z innymi,
• nauka postaw asertywnych względem osób nieznajomych,
• rozwijanie u dzieci postawy szacunku i zaufania do szkolnego personelu pedagogicznego i technicznego, jak i innych osób mogących udzielić wsparcia w problemach pojawiających się na terenie szkoły.
Dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach. Z zainteresowaniem wysłuchały bajki przewodniej programu autorstwa Agnieszki Grzelak. Chętnie dzieliły się swoimi spostrzeżeniami i wiedzą. Z zaangażowaniem brały udział w proponowanych zabawach. Uczyły się odmawiać, poznawały niektóre możliwości radzenia sobie w sytuacjach zagrożenia, ogrywały scenki dramowe. Na zakończenie programu dzieci wykonały pracę plastyczną pt. „Dziękuję, od nieznajomych nic nie biorę”, otrzymały również pamiątkowe dyplomy.